دانلود پروژه پاورپوینت معماری یونان

    2
    2260

    دانلود پروژه پاورپوینت معماری یونان - (www.memarcad.com)

    دانلود پروژه پاورپوینت معماری یونان

     

     

    این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 65 اسلاید می باشد که به بررسی معماری دوره یونان پرداخته شده است.

     

    گوشه ای از مطلب:

    وضعیت طبیعی و جغرافیایی یونان: سرزمینی که تمدن و فرهنگ یونان باستان در آن شکل گرفت, از یونان و جزایر تشکیل شده بود، که عبارت بودند از: یونان شمالی، مرکزی و جنوبی (پلوپرنز) و همچنین جزایری که در سواحل شمالی ( تراس) و شرقی (آسیای صغیر) دریای اژه قرار دارند. به عبارت دیگر می توان چنین گفت که: شبه جزیره بالکان در جنوب اروپا قرار دارد که قسمت بزرگی از آن در دریای مدیترانه پیش رفته و در همین قسمت کشور یونان قرار گرفته است, بخش اعظم این شبه جزیره را کوههای سخره ای و پر شیب فرا گرفته که تنها در میان جلگه هایی که وسط این کوههاقرا دارند, اراضی حاصلخیزی جهت کشاورزی وجود دارد.

     این شیوه معماری به سرزمین ایونیا واقع در ساحل آسیای صغیر (ترکیه) منسوب بوده و کمتر از شیوه دوریک صلابت و استواری و رسمیت دارد و خاستگاه آن نیز همچون دوریک ناشناخته مانده است. نخستین بقایای معماری شیوه ایونیک از پرستشگاههایی است که متعلق به قرن ششم ق. م است از ویژگیهای این شیوه ستون باریک و بلند با سر ستون پیچ خورده (حلزونی شکل) است.

    این معبد در شهر المپیا در دوره ی کلاسیک با نمای هفت ستونی به شیوه ی دوریک ساخته شده است.این بنا را می توان نو آوری در عصر کلاسیک محسوب نمود.نخست اینکه در ساخت مقصوره ستون ها و دیوار ها با هم ادغام گردیده است.

    این بنا نمونه ی دیگری از طراحی ماهرانه فضای باز یونانی است و به سبک کلاسیک می باشد.ردیف های متحدالمرکز صندلی های نسبتا بیشتر از نیم دایره ی تماشاگران در سراشیب یک تپه ساخته شده بودو قطر دایره بیرونی اش 120متر است.

     

    این فایل شامل:

    > معماری یونان

    > شیوه معماری دوریک

    > دوریک

    > شیوه ی ایونیک

    > شیوه ی کرنتی

    > معبد آرتیمس

    > گنج خانه سیفونی ها

    > معبد آرتمیس آسیای صغیر

    > معبد زئوس

    > آکروپولیس

    >  معبد پارتنون

    > دروازه پروپالایا

    > معبد آتنا

    > معبد ارختئوم

    > معبد آپولون

    > معبد زئوس 

    > تئاتر اپیداوروس

    > شهر پرگاموم