ضوابط طراحی مجتمع تجاری
این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 40 اسلاید می باشد و قابل ویرایش است.
گوشه ای از مطلب :
قرارگیری هر فروشگاهی بطور مستقیم ، تحت تأثیر استعدادهای نهایی همان تجارت می باشد ، هر چه ترافیک پیاده گذرا از مقابل یک مغازه بیشتر باشد کارآیی آن تجارت نیز بیشتر می شود . پیاده روها از پارکینگ اتومبیل تا محل خرید باید طوری طرح شوند که از گذشتن خریدار بطور سرسری از مقابل مغازه های اصلی جلوگیری کند.
سیرکولاسیون عمودی و افقی ، یک عامل حیاتی در طرح ریزی می باشد که هم مربوط به خریداران و هم کالاها می باشد.
معمولاً بازارچه ها و طاق هایی که بطرف محوطه اصلی راهنمایی می ند بایستی در جهت ایجاد یک حالت صمیمیت و اتمسفر آرام کننده باشد. هدف اینست که خرید کننده به نمای فروشگاه جلب شود.
ارتفاع طبقات در واحدهای بزرگ ۵-۴ متر و در مورد واحدهای کوچک ۳ متر و بستگی به نوع سرویس ها دارد. ارتفاع طبقات برای مشتریان باز دارنده بوده و برای کارمندان خسته کننده است . مغازه ها بر نور طبیعی متکی نیستند بلکه نور مصنوعی همراه با تهویه مکانیکی در آنها تامین می شود.
ویترین قسمتی از مغازه جهت ارائه و نمایش اجناس می باشد که یا به صورت شیشه ای برای مغازه ای لباس، کفش، جواهر و … یا به صورت ویترین های باز برای مغازه های مویه فروشی، سبزی فروشی، سوپر و غیره عمل می کند.
این فایل شامل :
-
ضوابط طراحی مجتمع تجاری
-
سرویس دهی
-
ویژگی های فضاهای مجتمع تجاری
-
محوطه های میانی
-
بازارچه ها
-
سرویس ها
-
استانداردهای طراحی مجتمع های تجاری
-
ظرفیت کریدور
-
ویترین ها
-
پله برقی
-
پلکانها
-
نقاله مسافرتی
-
آسانسور
-
سطح شیبدار
-
مسائل مورد توجه در طراحی مراکز خرید
-
اجزاء اصلی مجموعه
-
نمای داخلی مرکز خرید
-
مصالح
-
نورپردازی مجموعه
-
موسیقی
-
تهویه مطبوع
-
کاربرد رنگ و کارهای هنری
-
علامت گذاری های و طرح های گرافیکی
-
تعیین روابط اجزاء تشکیل دهنده انواع واحدهای تجاری
-
واحدهای فروش تره بار
-
واحدهای لوازم التحریر و کتابفروشی و نوشت افزار
-
واحدهای فروش مواد غذایی
-
واحدهای تجارتی ، طبخ و ارائه غذای گرم