پاورپوینت برنامه ریزی و طراحی برای مسیر عابر پیاده

    0
    1603

     پاورپوینت برنامه ریزی و طراحی برای مسیر عابر پیاده(www.memarcad.com)

    برنامه ریزی و طراحی برای مسیر عابر پیاده

     

    این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 17 اسلاید می باشد که قابل ویرایش است.

    گوشه ای از مطلب:

    روشی برای تحلیل حرکات پیاده که توسط جان فروین ابداع شده است . این روش مفهوم سطح خدمات(Level of service) را برای بررسی جریان پیاده به کار گرفته است . براساس این تحلیل می توان ظرفیت و سرعت حرکت را در فرم های متنوع کریدورها و سایر مسیرهای پیاده تعریف نمود. همچنین از این روش می توان برای ارزیابی سطح آسایش در مسیرهای پیاده استفاده کرد .نخستین وسیله برای بهبود وضعیت ایمنی پیاده کاهش و یا محدود کردن برخورد های آنان با وسیله نقلیه، از طریق تفکیک فضاهای تردد بصورت افقی یا عمودی و یا محدودیت زمانی است.تفکیک افقی با ایجاد نواحی خیابان یا فروشگاه های پیاده و تفکیک عمودی از طریق زیر گذر یا روگذر های پیاده حاصل می گردد.اهمیت تداوم در سیسنم حرکتی پیاده را نمی توان نادیده گرفت.بدین معنا که بهسازی پیاده رو ها باید در جهت کوتاه کردن مسیر ان ها و افزایش دسترسی با کمترین میزان صرف انرژی را ممکن سازد.تنوع بصری منظر شهری با منظر سازی و تغییر در رنگ و بافت و کف سازی، استفاده از مبلمان شهری، با طراحی خوب، آبنما ها و میدان های عمومی افزایش می یابد.همچنین از فرصت هایی برای معرفی عناصر غافل گیر کننده در خلال دور نماهای ناگهان ظاهر شونده و دیدهی وسیع نباید غافل شد. یک بازبینی زیباشناسانه توسط طراحان می تواند بسیاری از نقایص زیبایی طرح را بیشتر مشخص کند.زیباسازی همچنین ممکن است مرمت ساختمان هایی با اشکال خاص و اهمیت تاریخی و به علاوه منظر سازی، ایجاد پارک های کوچک و یا فضاهایی در زمین های بلااستفاده، ایجاد تغییر در بافت و رنگ کفسازی، نور پردازی و خلاقیت های فرهنگی نظیر برپایی نمایشگا ههای هنری در مرکز شهر را در خود داشته باشد.روش کلاسیک بدست اوردن داده های سفر های جابجایی است.این پیمایش بسته به هدف و متدولوژی آن می تواند ویژگی های اجتماعی – اقتصادی مسافر، تناوب سفر، مسیرو مقصد سفر را نشان دهد.این پیمایش همچنین اطلاعاتی در مورد موقعیت مکانی و نرخ جذب مسافر از مراکز تولید کننده سفر را به دست می دهد.

    در طراحی جدید ایستگاه های پل لندن جریان مسافر و مسائل مربوط به تراکم از طریق اندازه گیری سطوح چگالی تجربه شده توسط روش فروین دربازه های زمانی متفاوت انجام شده است.بدین صورت که به منظور طراحی بهتر مسیر عابر پیاده و رعایت شرایط آسایش آن ها از از سطح سرویس los فروین استفاده شده است.در تصایر زیر این جریان حرکت را در چند جهت (تقاطع ها و ..با رنگ های مختلف در طی زمان های متفاوت نشان داده شده است.

    این فایل شامل:

    • تحلیل فروین تکنیک پیاده رهواری

    • چکیده

    • اهداف

    • ایمنی پیاده

    • امنیت پیاده

    • آسایش پیاده

    • تداوم

    • جذابیت

    • فرآیند و کیفیت ها برای طراحی سیستم پیاده از نظر فروین

    • جمع آوری داده و فهرست برداری از آنها

    • طراحی همگانی و قابلیت دسترسی

    • تحلیل ترافیک پیاده و طراحی

    • نمونه موردی طراحی شده با روش فروین

    • تحلیل تکنیکال نقشه فضایی

    • منابع