پاورپوینت تاثیر بافت تاریخی بر شهر

    0
    1544

    تاثیر بافت تاریخی بر شهر (memarcad.com)

     تاثیر بافت تاریخی بر شهر

    ابن فتابل یه صورت پاورپوینت که شامل 13 اسلاید است که قابل ویرایش میباشد.

     گوشه ای از مطلب:

    بافت تاریخی به بخش یا بخش هایی از شهر معاصر اطلاق می شود که منعکس کننده ی ارزش های فرهنگی- تاریخی شهر بوده و از تعامل انسان و محیط پیرامون او در طول تاریخ به دست آمده است

    این میراث گرانبها می تواند در زمینه توسعه آینده شهر خصوصا از لحاظ گردشگری و جذب گردشگر دارای اهمیت فراوان باشد. یادمان های تاریخی اعم از سبک الگوی ساخت و سازها و افکار و ایده های حاکم بر آنها همچنین مناسبات اجنماعی گذشته و شناخت آنها به عنوان میراث فرهنگی گذشتگان،می تواند حاصل بار معنوی عظیمی برای آیندگان باشد.

    چگونگی حفظ هویت تاریخی در شهرهای مدرن یا شهرهای درحال پیشرفت، دغدغه‌ای است که نه تنها در ایران که حتی در کشورهای دارای بافت‌های تاریخی اندک نیز وجود دارد.

    بافت‌های تاریخی چه در تپه‌های هفتگانه رم از دوران امپراتوری بیزانس به یادگار مانده باشند و چه در بازار تاریخی تهران به جای مانده از دوران صفویه و قاجاریه، همگی ارزش تاریخی و جایگاه هویتی شهرها را برای بازدیدکنندگان تعریف می‌کنند.

    نقش بازار تاریخی تهران برای هویت این شهر بسیار زیاد است. بازار تهران فقط محلی برای گذر پیاده‌ها نیست بلکه شبکه‌ای است که هویت را در تهران ایجاد می‌کند و حفظ این مکان و ارتباطش با بخش‌های دیگر شهر دارای اهمیت زیادی است. وی عنصر حیاتی دیگر برای شهر تهران به‌عنوان روح این شهر را حفظ خیابان ولیعصر به‌عنوان خیابانی که از شمال تا جنوب شهر به همراه درختان چنار کشیده شده و شکل قدیمی خود را حفظ کرده است.

    این فایل شامل:

    • تاثیر بافت تاریخی بر شهر

    • بافت تاریخی چیست؟

    • بررسی بافت تاریخی تهران

    • چگونه میتوان ازبافت های تاریخی در شهر حفاظت کرد؟