پاورپوینت برنامه ریزی حمل و نقل

    0
    1809

    برنامه ریزی حمل و نقل(memarcad.com)

     برنامه ریزی حمل و نقل 

    گوشه ای از مطلب:

     

    هدف اصلی در برنامه ریزی حمل ونقل برای تنظیم ساختار تقاضای جابجایی و حفاظت از محیط زیست:

    تکیه بر پیاده روی برای سفرهای کوتاه مدت

     تکیه بر وسایل نقلیه عمومی برای سفرهای متوسط و دور در شهرهای متوسط و کوچک

     محدود ساختن استفاده از خودرو شخصی

     راه و خیابان: مجموعه ای برای عبور پیاده، وسایل نقلیه موتوری، دوچرخه.

     راه شریانی: راهی که در آن عبور وسایل نقلیه موتوری نسبت به پیاده  برتری دارد. عبور عرضی پیاده کنترل طراحی می شود.

     خیابان محلی: خیابانی که با سرعت وسایل نقلیه موتوری پایین طراحی می شود.

    حوزه نفوذ عام یک شهر که در ارتباط با شهرهای دیگر می باشد و ممکن است به تناسب و شدت ضعف عملکردهای متفاوت شهری تحت تاثیر شهرهای دیگر قرار گیرد .

    روش تحلیل جاذبه ای بر پایه تئوری جاذبه فرضی بین مراکز مختلف جمعیتی طراحی شده است . در این روش تاکید بر جریانهای بالقوه بین مراکز است. در مدل ساده جاذبه ای چنین فرض می شود که تاثیرات متقابل دو جمعیتی دارای نسبتی مستقیم با توده این مراکز و نسبتی معکوس با فاصله بین آنهاست.

    در روش تحلیل جریانها، جهت و شدت جریانهای موجود بین یک مرکز جمعیتی و نقاط جمعیتی پیرامون آن تعیین کننده حدود و ثغور منطقه کاربردی با حوزه نفوذ آنهاست .

     

    این فایل شامل:

     

    • مقدمه

    • طبقه بندی فعالیتهای مردم در فضاهای عمومی

    • فعالیتهای ضروری

    • فعالیتهای انتخابی

    • فعالیتهای اجتماعی

    • تعاریف

    •  راه و خیابان

    • راه شریانی

    • خیابان محلی

    • راه شریانی درجه 1

    •  آزاد راه

    • بزرگراه

    • مفاهیم در ارتباط با حوزه نفوذ

    • پسکرانه

    • حوزه کشش

    • حوزه نفوذ عام – حوزه نفوذ خاص

    • حوزه جذب

    • عوامل موثر در وسعت و شعاع عملکرد حوزه نفوذ

    • در تعیین حوزه نفوذ یک شهرمی توان از عوامل زیر کمک گرفت

    • روشهای تعیین حوزه نفوذ

    • روش تحلیل جاذبه ای

    • روش فاصله نقطه جدایی بین دو منطقه

    • روش تحلیل جریانها