دانلود مطالعات و مبانی نظری فرهنگسرا - (www.memarcad.com)

 

دانلود مطالعات و مبانی نظری فرهنگسرا

 

 

این فایل به صورت word می باشد و شامل 192 صفحه است.

 

گوشه ای از مطلب:

با پيشرفت تمدن مفهوم فرهنگ و تربيت گسترش مي يابد، هر نسلي تحت تاثير تربيت نسل قبل قرار مي گيرد و جايگزين او مي شود. به تدريج نسل جديد آموخته هاي نسل قبل را تکميل کرده وبه آيندگان مي سپارد. اما آنچه که اين نسلها را به يکديگر پيوند مي دهد، فرهنگ و آداب و رسوم آنها است. فرهنگي که پشتوانه آن گذشتگان و حافظ آن آيندگان هستند. بنابراين لزوم پرورش صحيح و همه جانبه جوانان، و کودکان به عنوان عوامل پيشرفت جامعه ضروري است. مفهوم تربيت آماده ساختن فرد است به نوعي که نسبت به محيط سازگاري يابد و بتواند در آن دخل وتصرف کند اين امر بايد از سنين کودکي آغاز شود والبته هيچگاه متوقف نشود. چون کودکان  و نوجوانان دوران بحراني و مهمي را پشت سر مي گذراند. بدون راهنمائي مدبرانه افرادي که مسئوليت تربيت آنها را به عهده دارند ممکن است به انحراف و نگراني هاي فراوان دچار شوند. به همين علت کمک به آنها براي درک دگرگونيها و چگونگي رويارويي با آنها و نيز شناسايي خود و چيرگي بر نيروهاي دروني همه از وظايفي است که مراکز آموزشي براي دستيابي به يکي از اهداف خود، يعني پرورش دادن يک شخص متعادل، انجام مي دهند.

سياست فرهنگي نظام اسلامي نيز درخصوص اوقات فراغت بر مبناي زمينه سازي جهت گذران مطلوب، مفيد و سازنده آن و هدايت فكري و عملي و بارورسازي اوقات زندگي است. لذا فراغت در نظام ارزشي اسلام جنبه فرهنگي و ديني داشته و از صورت تفريح و سرگرمي صرف خارج است. زمان فراغت، زمان رشد و شكوفايي استعدادها، تقويت روحيه، مشاركت فعال فرهنگي و اجتماعي و زمان خودسازي در عين كسب نشاط پايدار، شادابي، طراوت و كارايي و رفع خستگي فكري و رواني در زندگي فردي و جمعي است. لذا ضروري است تا جوامع آگاه با اجراي سياستهاي مناسب و سنجيده اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي، ايجاد تسهيلات و خدمات، فراهم كردن فضاها و محيط هاي مناسب فرهنگي و ورزشي، اتخاذ روشهاي تشويق آميز و … ، از هدر رفتن اوقات فراغت جلوگيري كرده و به باروري آن كمك نمايند و از اين راه بر غناي علمي و فرهنگي جامعه بيفزايند. تحولات فرهنگي- اجتماعي كشور ما نيز در سال هاي بعد از انقلاب ايجاب مي‏كند به منظور تحقق هدفهاي انقلاب اسلامي با برنامه‏ريزي هاي مناسب و وضع قوانين و سياستگذاري صحيح توجه بيشتري به اوقات فراغت جوانان شود.

تحولات مفهوم اوقات فراغت در دو دوره صنعتي شدن و گسترش سرمايه داري در اواخر قرن نوزدهم و قرن بيستم و تحولات بعد از دهه 1980 آنطور که در نظريات جامعه شناسان و بررسيهاي جامعه شناسي اوقات فراغت منعکس شده است. تحولاتي که در ساخت اقتصادي و بازار کار در اين دو دوره رخ داد ماهيت اوقات فراغت را دگرگون کرد. رشد صنعتي شدن بر پايه نظام سرمايه داري نگرش به اوقات فراغت را از آنچه در دوره کهن و جامعه ماقبل سرمايه داري با آن مواجه بوده تغيير داد. رشد جنبش کارگري و بالا گرفتن عرصه ستيز اتحاديه هاي کارگري و کارفرمايي و تحول در مديريت علمي واحدهاي صنعتي در جهت ظهور مفهوم جديدي از اوقات فراغت بود که به کلي متفاوت از تعريف آن در دوره باستان است.

 

این فایل شامل:

> کلیات

> آشنایی مختصر با فرهنگسرا

> تعریف اوقات فراغت

> اوقات فراغت

> مروری کلی برتحول مفهوم اوقات فراغت

> اوقات فراغت در عصر باستان

> تحول نظام های تولیدی و بازار کار

> تحول مفهوم اوقات فراغت در دوره مدرنیته متاخر

> اوقات فراغت، مکمل نظام تعلیم و تربیتی

> میزان تقاضای فراغت

> دلایل افزایش میزان فراغت در فصل تابستان

> تعطیلی مراکز آموزشیی و افزایش اوقات فراغت جوانان

> مجالی بر تححق فعالیت های فراغتی متوالی و بلند مدت

> وابستگی برنامه ریزی های فراغتی سایر اعضای خانواده با زمان فراغت جوانان

> پیشینه ساماندهی اوقات فراغت جوانان

> روش های مختلف گذراندن اوقات فراغت جوانان در ایران

> افزایش میزان فراغت به دلیل شهری تر شدن جمعیت جوان کشور

> موانع ساماندهی اوقات فراغت جوانان

> تغیییر کیفیت برنامه های فراغتی به دلیل باسوادتر شدن جمعیت جوان کشور

> تغییر کیفی و کمی برنامه های فراغتی به دلیل پیدایش دوره جوانی

> ماهیت فرهنگسرا

> مقدمه

> آشنایی با فرهنگسراها

> عملکرد فرهنگسرا

> کالاهای فرهنگی و رفتارهای ایرانیان

> مفاهیم اصلی و پایه ای

> مقولات مورد بررسی

> طرح پژوهش مصرف کالاهای فرهنگی

> ریشه فرهنگ

> مفهوم فرهنگ

> تعریف فرهنگ

> کاربرد فرهنگ

> خرده فرهنگ

> فرهنگی شدن

> فرهنگ خاص

> فرهنگ عام

> فرهنگی شدن جهان

> مروری بر حال و هوای فرهنگی ایران در دوران معاصر

> ساختار تشکلات فرهنگی در ایران امروز

> عرصه تقاضای مراکز فرهنگی در سطح بین المللی

> ساختار تشکلات فرهنگی جهان

> جهان اسلام

> کلام اخر

> مقدمه

> پیش در آمدی به فضاهای فرهنگی و هنری

> مصادیق خارجی

> مجموعه فرهنگی و هنری همپستد

> نمای خارجی با پانل های شیشه ای و کرکره های چوبی قابل تنظیم

> مرکزهنر های نمایشی شوستر

> تماشاخانه، هارلم هلند

> نمونه های داخلی

> فرهنگسرای خاوران

> فرهنگسرای نیاوران

> جمع بندی

> استان کهکیلویه و بویر احمد

> موقعیت و وسعت

> ناهمواری های استان

> زمین شناسی استان

>آب و هوای استان

> آشنایی با شهرستان گچساران

> ساخت اجتماعی

> شناخت علل پیدایش و روند رشد شهر در ادوار گذشته

> جمعیت و پراکندگی

>میانگین حداقل های دمای هوا

> آثار باستانی

> اتشکده خیر اباد

> تحلیل عوامل جوی در شهرستان دوگنبدان

> میانگین حداکثرهای دمای هوا

> تعداد روزهای یخبندان

>میانگین ماهیانه دما

> جریان وزش بادها در دوگنبدان

>بادهای غالب

> بارندگی های دوگنبدان

> پوشش ابری و ساعات افتابی

>پوشش ابری دوگنبدان

>ساعات افتابی دو گنبدان

>برخی راهکارهای اقلیمی

> نتایج

> اتاق های درونی و بیرونی

>تحت حفاظت زمین

> اهداف عمده طراحی اقلیمی

> سایبان

> تهویه طبیعی

> دسترسی به داخل سایت و درجه بندی معابر

> توپوگرافی سایت

> مقدمه و تعاریف کلی

> فضاهای فرهنگی

> فضای اموزشی و هنری

> استانداردها

> سالن اجتماعات چندمنظوره

> فضاهای اداری

> فضاهای خدماتی و پشتیبانی

> کتابخانه

> نظام عملکردی کتابخانه

>ضوابط برنامه ریزی فضایی و طراحی نمایشگاه

> نورپردازی طبیعی

> نورپردازی مصنوعی

> نورپردازی جانبی

> ضوابط برنامه ریزی فضایی و طراحی کلاس های اموزشی و هنری

> اموزش طراحی

> نقاشی

> اموزش گرافیک

> اموزش مینیاتور

> روند طراحی

> احکام طراحی

> کانسپت طراحی

> عناصر اصلی در شکل گیری کانسپت طراحی

> مربع

> تاسیسات

> نمای ساختمان

> منابع

 

 

رمز فایل:

memarcad.com

 

Rate this post

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here